Ontwikkeling en werkwijze
De escaperoom is opgebouwd met behulp van de interactieve tool Thinglink. Hierbij is gebruikgemaakt van AI om afbeeldingen, uitdagende opdrachten en een verhaallijn te genereren. Door AI in te zetten, konden we een scenario’s creëren die aansluit bij de opleiding voeding en techniek/kwaliteit die spelers uitdagen om samen te werken en problemen op te lossen en zo op een unieke manier kennis te maken met de opleiding.
Succesverhalen en toekomstplannen
De eerste reacties op de digitale escaperoom zijn zeer positief. Scholieren ervaren het als een leuke en leerzame manier om inzicht te krijgen in de opleiding en de mogelijke beroepen. Door de gamification-elementen blijven studenten langer betrokken. In de toekomst willen we meer escaperooms ontwikkelen om ook in te zetten tijdens de lessen op school.
Link naar de escaperoom:
Wil je de escaperoom zelf spelen, maar lukt het niet om te ontsnappen. Hieronder zie je de oplossingen:
Yuverta - 26 - 3787924 - lekker - 196